Ruh, akıl, irade, vicdan ve gönül yönüyle tüm diğer canlılardan ayrılan insanın, yine diğer canlılardan farklı olarak bilerek ve farkında olarak yeryüzündeki hayatın hatta seyrini değiştirecek şekilde dünyayı yeniden, düzenleme, kurma ve kurgulama imkân ve potansiyeline sahiptir. Varlık söz konusu olunca varlığın geleceğine dönük onu kurma, kurgulama adına mutlak anlamda yalnızca iki seçenek vardır; ya başta insan olmak üzere tüm varlığın gelişimini desteklemek, onu güçlendirmek, geliştirmek ve bir anlam üzere var olan tüm olumlu potansiyellerini mümkün olan en uzun vade için sürdürülebilir şekilde açığa çıkmasını sağlamak. Diğer bir ifadeyle varlığı onaylayıcı, iyi niyetli, olumlu tutumu hayatın en önemli düsturu, sorumluluğu haline getirmek. Ya da tam tersi anlamsızlık iddiasıyla bunların hiç birisini umursamadan yine başta insan olmak üzere tüm varlığı, canlığı kısacası her şeyi sınır tanımadan kişisel çıkarlar için tüketip, sömürüp yok etmek. İnsanın bunlardan ilki yani varlığı, iyi niyetle onaylama yönünde irade etmesini sağlayan ise aklını, irade etme biçimini belirleyen inancı, değer bilinci, vicdanı, ahlakı ve erdemleridir. Bir insanın, teorinin, davranışın, sistemin veya sistemlerin, iyi veya kötü olup olmadığını ayırt etmeyi mümkün kılan en temel ölçüt tamda bu ya bir anlam üzere imar ve inşa etme ya da anlamsızlık adına talan ve imha etme yönünde irade etme biçiminde gizlidir. Elinizdeki ‘Eğitimde Ahlak ve Etik’ adını taşıyan bu kitapta eğitim aracılığıyla insanın iradesi iyilik adına daha etkili kullanabilmesi hususunda yol gösterebilmek amacıyla hem eğitim sürecinde ahlak ve etiğin önemini hem de ahlak ve etik bilincinin açığa çıkarılıp geliştirilebilmesi için eğitimin rolü ve önemi farklı boyutlarıyla analiz edilecektir. Evde okulda, üniversite de eğitimci herkese ışık tutabilecek nitelikteki bu kitabın tüm okuyucularına faydalı olacağı düşünülmektedir.
Tanıtım Metni